Thursday, June 24, 2010

青い花  Blue Flowers

一か月前くらいになりますが、友だちと行った園芸店で青いケシの花の苗を見ました。それは堀文子さんがはるばる見に行った遠い山の向こうの全身を棘で武装したケシではありませんでしたが、青空のような色で庭にあったら素敵だろうと思いました。しかし異なる風土の植物ですから手入れの悪い私はきっと枯らすに違いなく、買い求めるのは止めました。ちょうどその頃、何年も前に作ったブロックを何とかしたいと眺めていましたので、ここに青い花を咲かせることにしました。

About a month ago I drove to a plants shop with my friend and saw a blue poppy. The color was like a sky. I liked it but I am not a green-fingered person. I didn't buy it but instead I would put a blue flower on this block I made a few years ago. The fabric printed a big blue flower is of Meisen kimono.



銘仙の大きな花をそのまま生かしたいと思ったので、とりあえず細かなステッチはあまりしないことにし、手持ちの装飾材料を大きく使うことにしたのですが、眺めている時間ばかり多く、ちょっとやっても気に入らずにほどいてばかりでした。全体の構成はこんなふうに、という感じでまとまったところで、細かなところにはこれからまた手を加えてゆきます。

After lots of trials I've arranged the whole construction first this time. Stitching for details would be later.



この布をボーダーに使おうと思っています。
And the borders might be made of these kimono fabrics.




3 comments:

Mosaic Magpie said...

I love how you used the flower printed fabric as part of the total flower arrangement. Beautiful work.
Debbie

Ati said...

Very nice arrangement Hideko.
I always admire your style :)

Hideko Ishida said...

Debbie and Ati, thanks for your compliments.