Wednesday, April 28, 2010

Jo's Christmas Tree Block

一日に二回目の投稿です。
季節を間違えたかのようなクリスマスツリーブロックです。クリスマスラウンドロビンのジョーのブロックの最後の担当が私でした。受け取ったときすでにクリスマスが終わっていましたからノンビリかまえていたわけですが、ニュージーランドは南半球ですからこれから秋、冬に向かって行くので、向こうではそんなに季節はずれというわけではありません。ジョーには4月末までに仕上げる約束でしたからギリギリ間に合いました。

This's Jo's block of Xmas RR we did last year. I received it after Christmas, so was very slow to work on it. But finally I've finished it before winter is coming in Southern hemisphere.

私に届いたときはここまで進んでいました。
Here's the block done by Debbie Q, Leslie and Kerry before me.



というわけで、私がまず足したのはこれです。
First addition of mine.



それから上の部分。
Then I embellished on the top part.



最終的にこんなふうになりました。最初の写真と比べてみて下さい。ケリーの刺したクロスステッチの雪だるまの回りも少しにぎやかにしたのがわかりますでしょうか?

If you compare this photo with the first one, you would see what has been added.

2 comments:

Kathy Raker said...

Each section is just beautiful!

LintLady said...

Hello,
found your page by accident. I was so impressed, that I had to add it to my blog list. Beautyful nice X-mas trees! I guess I have to make some like this, too.
Friendly greatings from Germany
Doris
(want to look, what I do? Come and visite my blog:
www.LintLady.blogspot.com )