Tuesday, November 10, 2009

十月のクラス My Class in October

十月の最後のクラスに飛び入りがありました。ANさん、近い将来仙台にお引越しの予定でその準備に来仙の折、クラスの見学にいらしたのです。メールが最初迷惑メールに振り分けられていたり、私も旅行で前夜遅く帰宅したばかりだったのですが、運よく連絡がつきクラスにいらして頂けました。

We happened to have a new face as an observer last time. She is going to move to Sendai and searched some interesting handcraft class to find mine. She said she had been sane quilting for years but got interested in SRE.

ただ見てるだけではつまらないのでピンクッションサイズで基本的なブロックのピーシングを練習、ほんの少し基本ステッチをしたところで時間切れになりましたが、テキストを買って頂き、後は独習で、とても可愛いピンクッションができました、と写真が送られてきました。

I thought only sitting and seeing other peoples work might be boring, so recommended her to try piecing a small block for pincushion. She picked up red cottons. We didn't have enough time to complete it but she finished it by herself later and sent me the photo. Here's her pretty pincushion.




その後、私のブログを参考にミニポーチに挑戦、メールでコードの作り方を聞いてきました。
After that, she tried her own mini pouches from my blog and asked how to make a cord.




言葉だけの説明でわかるだろうかと心配でしたが見事完成。ミニポーチ、が素敵に仕上がりました。

They are finished very lovely!! Please visit also her blog to see them.





まだクラスに入っていただいたわけではないのですが、作品紹介の許しをいただきましたので、彼女のブログにアクセスしてみて下さい。仙台にいらしたら是非是非、クラスにご参加下さいね。楽しみにしております。来年の秋には二年ぶりの作品展も予定しておりますので。

I am looking foward to her joining in the class (maybe next spring?) very much. We'll have our second exhibition in next fall. I hope she'll enjoy it then.

No comments: