Wednesday, August 12, 2009

My Class in August /Tomoko's Entry for the Contest

アメリカキルト協会(The Alliance for American Quilts) の"Crazy for Quilts"コンテストに私が出品した作品については以前、このブログでご紹介しました。実はもう一人、私のクラスに通って来ているTomoko さんがこのコンテストに作品を送りました。

Now we can see all the entries for the "Crazy for Quilts" contest of the Alliance for American Quilts in its Gallery. I am very glad to see Tomoko's work there with mine.



今度、ようやく全出品作品がオンライン上に一同に展示されました。


#43の私の作品の前の、#42がTOMOKO さんの出品作です。たくさんの素晴らしい作品の中で一歩もひけをとらずに輝いています。クレージーキルトを始めてからたった一年しかたっていませんが、意欲的に新しいことに挑戦しています。
「先生のおかげで手芸の楽しみが無限に広がりました」というメールを前にいただきましたが、よかったですね。これからも楽しく一緒にクレージーキルトに狂いましょう。

I am very proud of my challenging student of my class. She started CQ only a year ago. Congratulations on your achievement, Tomoko!!

6 comments:

zigzago said...

Congratulations to you and your student. I'm following your blog since a while and your work is fabulous! Renata.

Skye said...

Congratulatiosn to the both of you..The piece is absolutely lovely...You are both to applauded...hugs,Skye

qwerty said...

Congratulations to both of you! You both have beautiful work :)

Anonymous said...

Both of your quilts are beautiful. Please tell your student that it looks like she has been doing CQ for years.
Marci

Hideko Ishida said...

Thank you very much to all for your kind words. Tomoko would be happy as well as me.

Tomoko said...

40cm角のキルトをコンテストに出品することは、私にとって一つのチャレンジでした。
材料に制限がない分、全体のまとまりをみながら 作業を進めて行く事は とても 充実した時間でした。  参加できたことに感謝しています。    ありがとうございました。          ともこ