Saturday, June 13, 2009

赤と黒 Red on Black

昨年の黒のDYBラウンドロビンで私に残った最後のブロックを仕上げることにしました。他の人たちが飾ってくれた5枚のブロックをごらんになりたければ、私のブログの古いページを遡って下さってもいいのですが、CQIのブログにどうぞ。ブロックを回すにあたって私は金と銀を中心的に使い、アクセントに赤を加えて欲しいという希望を出していました。皆それぞれに工夫して仕上げてくれています。

I've finished the last block of Black DYB of CQI from last year. Jo, Cathy, Clairee, Susan and Debbie S did each block. You can see their work here. Their works are amazing!!


これが最後に残った何も手をつけていない裸のブロックです。



まず大きなポイントを決めました。




こういう仕上がりになりました。私の場合、赤の色は全体に散らさずモチーフのバラだけに絞り、金より銀を強めた色合いにしてあります。昨日のレンギンのブロックのシームステッチを早速真似させてもらいました。
Can you see I've borrowed a seam stitch from Rengin's block?



できあがった6枚のブロックはそれぞれ1枚のページとして仕上げ、布の本を作ってみようと思っています。
I am planning to make a fabric book of these blocks. The title will be "The Red and the Black" or "The Red on the Black".

4 comments:

zigzago said...

This is a loveley block! I love all the details you added! Renata.

Thelma said...

So beautiful!

Rengin Yazitas said...

Lovely combinations, looks so pretty.
I'm so glad that you liked one of my stitch and applied on your work:)

Bear said...

beautiful Hideko always beautiful!!!
love n hugs bear xoxoxoxoxo