Tuesday, January 06, 2009

My Work for Thelma's RR Block

アメリカのテルマのブロックに刺繍しました。私が飾る前の写真です。グループのアルバムから拝借しましたので見にくいかもしれませんが、こんな感じです。

I've finished my work for Thelma's RR block. Here's the block after Rebecca. Her SRE of yellow vine roses is very pretty.



ここで私がしたいと思ったのは、黄色だけでまとまっているので赤系統の色を加える、ボリュームのあるリボン刺繍の後なのでそれに負けないモチーフと一方で繊細なシームステッチを足す、さらに何かの形で女の子のシルクプリントを生かす、ということでした。

I've added some red colour, a holly berry motif with buttons (which is related to the silkie) and two seam treatments.



キラキラ感を出すのにビーズを足しました。
Finishing touch with beads.



私の仕事が終わった後のブロックです。何とか目的どおりにうまくいったと自分では思っています。
And here's the block after me. I am satisfied with the result.

3 comments:

Anonymous said...

Hideko, I love the way the buttons look like big fat berries, even when they are all different.
Happy New Year!

Lynn
SoCal

Ati said...

It is so far a very pretty block. Like the seams you did!

Anonymous said...

Very, very pretty - love that bit of red you added. Thelma will, too.